Masz pytania? Zadzwoń:800 889 400

Skorzystaj z tłumacza języka migowego

Fundacja GEERS Dobry Słuch miga!

A A A
16.10.2015

Fundacja GEERS Dobry Słuch rozpoczęła współpracę z firmą Migam. W górnym prawym rogu naszej strony pojawiła się ikona „Skorzystaj z tłumacza języka migowego”. Dzięki tej usłudze osoba niedosłysząca może skontaktować się z tłumaczem (przy pomocy kamerki internetowej oraz mikrofonu) i zadać pytanie. Tłumacz działa na telefonie, tablecie i komputerze.

Jak działa Tłumacz Migam? Rozwiązanie nie wymaga instalowania dodatkowych pluginów, nie wymaga również Javy. Wystarczy, że osoba niesłysząca kliknie w ikonę umieszczoną na stronie internetowej. Kliknięcie rozpoczyna wideokonferencję między osobą z ubytkiem słuchu a certyfikowanym tłumaczem języka migowego, który w czasie rzeczywistym odpowie na wszystkie pytania.

W Polsce żyje ponad 470 000 tys. osób  niesłyszących, a 70% głuchych ma trudności ze zrozumieniem tekstu pisanego w języku polskim, zatem  komunikacja na zasadzie kartki i długopisu jest niemożliwa. Fundacja GEERS Dobry Słuch wdrażając rozwiązanie przyjazne osobom niesłyszącym we współpracy z firmą Migam znalazła się wśród takich firm/placówek, jak Sejm i Senat RP, ING Bank Śląski, T-Mobile, Narodowy Fundusz Zdrowia czy Wszechnica Sejmowa.

  1. Komputer z systemem Windows XP, Windows 7, Windows 8
  2. RAM min 2 GB
  3. Procesor min. 2x1,6 GHz klasy Intel i3
  4. Zainstalowana przeglądarka Chrome od wersji 29 lub Firefox od wersji 25
  5. Dostęp do Internetu o parametrach min. 1mb/s dla download i upload
  6. Odblokowany ruch RTP pomiędzy komputerem a migam.pl przez Internet
  7. Komputer powinien być wyposażony w kamerę internetową 1 mPix
  8. Słuchawki/głośniki i mikrofon, jeśli komputer miałby być jednocześnie wykorzystywany przez osobę słyszącą i głuchą
  1. Po każdorazowej nieudanej próbie połączenia  rozłącz się/zamknij okno połączenia.
  2. Sprawdź, czy masz aktywne połączenie z siecią internetową.
  3. Sprawdź, czy Twoje urządzenie i sieć internetowa spełniają wymogi techniczne.
  4. W przypadku urządzeń/stacji wewnątrz sieci firmowej, należy odblokować dostęp dla następujących portów:
  • serwer: c1.altar.com.pl port: 443/tcp
  • serwer: fpx1.altar.com.pl port: 7443/tcp
  1. Upewnij się, że zezwoliłeś na udostępnienie obrazu z kamery.
  2. Sprawdź ustawienia zabezpieczeń przeglądarki – mogą blokować udostępnienie obrazu z kamery.
Jeśli wciąż nie możesz uzyskać połączenia, skontaktuj się z Migam.org